Milyen szülinapi kívánságlistája lehet egy 1 évesnek?

7:30

Kép forrása: Pixabay

Költői kérdés, mégis az elmúlt időszakban nagyon sokszor töröm a fejem a válaszon, ami nem csoda, hiszen kicsivel több mint egy hónap múlva lesz a kislányunk, Luca első születésnapja. Szülőként természetesen az a vágyunk, hogy egy igazán emlékezetes szülinapot hozzunk össze, annak ellenére, hogy tudjuk, Luca semmire sem fog emlékezni az egészből, csupán a képek lesznek örök lenyomatai annak, hogy bizony megünnepeltük őt. Ha pedig születésnap, akkor természetesen nem maradhatnak el az ajándékok sem! De mégis mivel lephetnénk meg az ünnepeltet?

Azt gondolhatná az ember, hogy ki más, ha nem a szülő tudja a választ arra a kérdésre, hogy mire lehet szüksége a gyerekének. Na most itt állok én, egy anya, aki miután neki szegezték ezt a kérdést tanácstalanul hümmögöt és húzogatta fel-le a vállát. Azt természetesen tudtam, hogy mi az, amire nincs feltétlenül szüksége, ilyen például a ruhanemű, az ágynemű és úgy általában a gyerekszobai dekorációk. Akkor mégis mi? Nos, ha már gyerekről és a születésnapról van szó, akkor a legjobb ha valamilyen játékszert ajándékozunk neki - legalábbis én ezt vallom. Persze ebben az esetben is fenáll a bőség zavara, nem beszélve arról, hogy olyan játékot nehéz találni (pontosítok:lehetetlen), amire pár perc után ne unna rá. Így, ha lehet, ne is ezt tartsuk szem előtt a választásunk során, sokkal inkább azt nézzük, hogy kézségfejlesztő legyen, és akár évek múltán is ugyanolyan örömmel tudjon játszani.

Az egyik játékbolt honlapján nézegetve a kínálatot, eljátszottam azzal a gondolattal, hogy egy 1 éves gyereknek mi szerepelne a születésnapi kívánságlistáján, ezeket találtam:




Építőkockák

Egy alig egy éves gyerek még természetesen nem fog bonyolult dolgokat építeni, a cél nem is ez, ám bizonyosan lekötik a színes építőkockák a figyelmét pár percig, aztán pedig szép lassan rá fog jönni, hogy a darabokat össze is lehet illeszteni. Amellett, hogy ez egy nagyon jó alapja lehet a családi közös játszásnak, még egy csomó képességét is fejleszti a babának, úgy mint a kreativitást, a problémamegoldást, a térlátást és a koordinációs kézséget.

Hintaló

Tapasztalataim szerint nincs olyan gyerek, aki ne szeretné a lovakat. Ha pedig a hátukra is tudnak ülni és hintázni is tudnak rajtuk, na az ám az igazi móka!

Homokozó

Ha rendelkezünk udvarral nagyon jó ajándék lehet egy homokozó. Eddig úgy gondoltam, hogy az 1 évesek még kicsik hozzá, ám mióta többet töltünk a szabadban és Lucát sokszor a fűre ültetjük, már megváltozott a véleményem. Hihetetlen, de órákig is képes lenne a fűben elmatatni, így elképzelni se tudom, hogy a homoknak mennyire örülne és milyen nagy érdeklődéssel nézné minden egyes homokszemet, ami az ujjai között folydogál ki, miközben a keze finommotorikája is fejlődne. 

Bébihinta

Már nagyon vártam, hogy Luca kicsit nagyobb legyen és el tudjunk menni a játszótérre játszani, első sorban hintázni. Ám sajnos nálunk csak a nagyobb gyerkőcöknek való laphinta található. Hiába tud ülni már régóta Luca, a hintázáshoz azért kell a hátának támaszték illetve elől is valami, ami megakadályozza, hogy kicsússzon. Így egy ilyen bébihintának örülnénk, hiszen bent is kint is egyaránt lehet használni.

Golyó vagy autópálya

Pár hónapos korában látott ilyent először Luca és nagyon nagy figyelemmel nézte a leguruló golyókat, pedig higgyétek el, az ő figyelmét sokszor nehéz lekötni játékokkal. Szerintem most is örülne neki, főleg úgy, hogy már nem csak figyelője lenne a történéseknek, hanem az okozója.

Bowling a legkisebbeknek

Emlékszem, hogy gyerekkoromban az egyik unokatestvéremnek volt ilyen játéka, és ha nála voltunk vendégségben sokszor játszottunk vele és nagyon szerettük. Persze idősebbek voltunk, ám szerintem a legkisebbek is élveznék, ha kezdetben nem is rendeltetésszerűen játszanának vele. Egyébként én már próbálkoztam házi kivitelben is felkelteni ez iránt a játék iránt Luca érdeklődését: pár üres pet palackot felállítottam és egy labdával felborítottam őket. Luca ezt még egyszerűbben megoldotta: odamászott az üvegekhez és a kezével sorra mindenet felborította.Mondanom sem kell, hogy kettőnk közül ki nyert... 😂

Formaválogató játék

Ez is a kézségfejlesztő játékok sorába tartozik, és nagyon jó elfoglaltságot nyújt a piciknek. Bár mi nemrégiben vettünk a lányunknak ilyet, mégis úgy gondoltam, hogy ebben a listában is szerepelnie kell ajándékötlet gyanánt.

Gyűrűpiramis

Ilyenünk is van, és mindig nevetem, hogy ha meglátja a lányunk, hogy minden karika a helyén van, már rohan is és addig nem nyugszik, míg mindegyiket le nem veszi az oszlopról. 😃 Egyszer persze rájön arra is, hogy hogyan teheti vissza, így újabb játékot és elfoglaltságot adva neki.

Lábbal hajtós járművek

Legyen az motor, autó, traktor vagy egyéb jármű, én még nem láttam olyan gyereket akik ne szerettek volna egy ilyen járgánnyal száguldozni, így kár is tovább erre fecsérelnem a szót, irány az üzlet! 😉

Gyereksátrak

Az utolsó ötletem egy kicsit talán kilóg a sorból, hiszen nem egy klasszikus játéktárgyról van szó, ám mégis nagyon sok játéknak lehet a kelléke. Másrészt gondoljunk csak arra, hogy minden gyerek szeret elbújni kicsit a saját bunkerében, miért ne tehetné meg ezt egy ennyire menő indiánsátorban! Én imádnám, sőt meg merem kockáztni, hogy én még most is elbújnék benne egy jó könyv társaságában!


Ti milyen ajándékötletet ajánlanátok még? 
Milyen ajándékokat kapott a ti gyereketek az első születésnapjára?

Krisztina

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát is!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Instagram