Luca birodalma, avagy a babasarok

6:49



Amíg még meg nem született Luca, gyakran az ágyunkon ülve néztem a kis berendezett babasarkot és próbáltam elképzelni, hogy milyen is lesz, amikor majd a kis tulajdonos elfoglalja a helyét. Szerettem ezeket a bensőséges és meghitt pillanatokat, amelyikre a férjem is gyakran becsatlakozott.

Nagyon szerettem volna egy babaszobát, egy külön kis birodalmat a gyermekünknek. Viszont egy kétszobás lakásban ezt nem tudtuk megvalósítani, és mivel a férjem végül meggyőzött, hogy még ne költözzünk nagyobb lakásba, így maradt a babasarok, amit a hálószobánkban alakítottunk ki. Utólag egyáltalán nem bánom.

Sok elképzelésem volt a babasarok kialakításáról, és a Pinterest albumomban is bőszen gyűjtögettem az ötleteket. Természetesen arra is kellett figyelnünk, hogy a hálónk színeivel összhangot teremtsünk, de azért szerettem volna egy kis lányos bájt adni. A hálószobánk uralkodó színei eddig a szürke és fehér volt, a dekoráció (mint függöny, ágynemű, váza és egyéb kis dekorációk) tekintetében pedig kék. A tervezésnél ezeket szem előtt tartva kezdtem el a babasarkot megálmodni.

Mivel a nagyobb bútorok, mint a gardróbszekrény és ágyunk szürke és fehér színű, ezért egyértelmű volt számomra, hogy a kiságy és a pelenkázószekrény is ilyen színű lesz. A kiságyat az Ikeaban vettük meg, egy teljesen egyszerű darab. A pelenkázó komód a Roller bútorüzletből való, amit nagyon szeretek, hiszen amellett, hogy egy igen masszív darab, sok pakoló felülete van, így (most még) minden holmija elfér benne/rajta, kezdve a ruháitól, a pelenkázáshoz szükséges dolgokig, a még nem használt ágyneműig tényleg minden. Később sima komódként fog szolgálni, hiszen a pelenkázó lap levehető.


Néhány tárolódobozt még szeretnék venni, hogy a pelenkákat és a babakozmetikumokat tároljam bennük, na meg szebb lenne az összkép is
Bár már a bútorok magukban is egyértelműen utalnak arra, hogy milyen korú gyerek lakik itt, igazán kisbabás küllemet a fal adja meg. A falfestésre a testvéremet kértük meg, aki mint szobafestő dolgozik, így teljes mértékben megbíztam benne, hogy a végeredmény csodás lesz. Nem is kellett csalódnom benne. Valami egyszerű mintát képzeltem el erre a falrészre, végül a stilizált hegy minta mellett döntöttem, hiszen ezt nagyon egyszerű elkészíteni, mégis nagyon jót mutat. A fal színe kékesszürke, a hegyek pedig a lila egyik mélyebb, finom árnyalata, valamint rózsaszín. Itt azonban nem álltunk meg, és további dekorációval dobtuk fel a falakat.


Mindenképp szerettem volna valamit saját kezűleg is készíteni, végül Juditu oldalán bukkantam egy tök jó ötletre, miszerint habkartonból készítsünk fali lámpát. Az ötlet nagyon tetszett a férjemnek is, így miután beszereztünk minden szükséges dolgot (habkarton, LED csíkok kapcsoló résszel) neki is láttunk az elkészítéséhez. Na jó, a munka javát Apa készítette a kiscicájának, én csak lelkesen asszisztáltam hozzá. A legnehezebb talán a szabályos csillagforma megrajzolása volt, de miután rájöttünk a titok nyitjára (most először értettem meg miért is volt fontos a geometria), már nagyon gyorsan zajlottak az események, vagyis maga a forma kivágása és a LED csíkok rögzítése a forma hátoldalára.  Ezután csak meg kellett találni a falon a legideálisabb helyet a DIY csillag falilámpának.


Mivel elég sok habkartonunk maradt, így még néhány kisebb-nagyobb csillagot vágott ki a férjem és egy nagyobb méretű holdat is. Ezeket egyszerűen öntapadós matricával ragasztottuk a falra.


Évek óta nagyon tetszenek a különböző megoldású névfeliratok, mint dekorációs elemek. Én végül a legegyszerűbb megoldást választottam. A hobbiüzletben vettünk mintás betűket kartonból, amit itthon egyszerűen színes cérnára fűztem és dekortapasszal rögzítettem a falra. Ezzel az apró dologgal lett számunkra tökéletes az összhang.



Krisztina

You Might Also Like

0 megjegyzés

Instagram