5+1 dolog, amit ne vegyél meg szülés előtt!

16:01

Babakelengye listát írni és ajánlani mindenképpen megosztó téma, mert biztos lesz olyan, akinek valami hiányzik a felsoroltak közül, vagy épp ellenkezőleg, túl sok felesleges dolgot talál benne. Arany középút pedig nincs. Sokat gondolkodtam, hogy beálljak én is a sorba, és megosztjam a listámat, aztán arra jutottam, hogy nem fogom. Ezer és ezer ilyen bejegyzést találni, szemezgessetek belőle kedvetekre. Helyette inkább azokról a dolgokról fogok írni, amelyek megvételére nincs feltétlenül szükségünk, és így megspórolhatunk magunknak egy csomó pénzt na meg az utólagos bosszankodást. 😉


Mellszívó

Amíg nem lettem terhes őszintén mondom, hogy nem is hallottam, hogy létezik ilyen készülék, pedig nem egy várandós ismerősöm volt korábban. A neten érdemleges információt nem találtam arra vonatkozóan, hogy miért is KELL venni, de a létező összes listában megfordult. Ez a dolog volt, amin a legtöbbet gondolkodtam, hogy akkor kell-e nekem vagy sem, és bár hülyeségnek gondoltam, végül mégis vettem egy kézit (AVENT). Egyszer vettem ki a dobozból, hogy megnézzem. Azóta rá se néztem, pénzkidobás volt...

Ahogy az egyik Facebook csoportban tapasztaltam, rengeteg nőnek gondja van a szoptatással, és sokaknak jelentett megoldást a mellszívó. Talán én a szerencsések táborába tartozom, de tényleg nem volt rá sosem szükségem. Igen, az elején rengeteg tejem volt. És igen, nekem is gyakran bedurrantak a melleim, amin nagyon egyszerűen könnyítettem: vagy a babámat szoptattam, vagy a tus alá állva a kezemmel óvatosan kimasszíroztam a felesleges tejet. Ahogy a védőnőm mondta, ha eleve van tejed, akkor TÖK FELESLEGES mellszívóval szívni, mert attól csak MÉG TÖBB tejed lesz. Ördögi kör. Szóval, ha spórolni akartok, nézzetek ki egy számotokra tetsző készüléket, és szülés után, ha tényleg szükségetek lesz rá, küldjétek el apát megvenni. 

Pumpás orrszívó

Németországban nincs porszívóra csatlakoztatható orrszívó. Meg egyébként mi elég brutálisnak tartjuk Apával, így nem is akartunk ilyet venni. Szóval helyette beszereztük az egyszerű pumpásat. Katasztrófa... Szerencsére nem sokszor kellett használnunk, de az a pár alkalom is kínszenvedés volt. Ahhoz, hogy legyen vákum és kiszippantsuk, amit kell, ugye össze kell nyomni. Na ezt, ha egymás után 3x megismétled, egyszerűen szétugrik az orrszívó alsó és felső része, és lehetőleg két méter távolságban, valahol az ágy alatt ér földet... No komment, de tényleg, hogy mennyire használhatatlan. Aztán mikor otthon voltunk, még mindig bizarrnak tartottuk a porszívósat, így inkább egy szívósat vettünk. Nem állítom, hogy a legjobb, de mérföldkövekkel jobb, mint az előző, mi megvagyunk elégedve vele. Szerencsére sűrűn nem kell(ett) használnunk ezt sem.

Fürdető kád fix betéttel ellátva

Azt hittük, mennyire megkönnyítjük a magunk dolgát. Aztán jött a védőnőnk (aki egyébként egy rendkívül tájékozott, és modern felfogású nő), hogy hát azért ezt az újszülöttnél nem épp célszerű használni. És ez az első fürdetés alkalmával ki is derült, hogy igaza van. Szenvedtünk is vele sokat, ameddig nem vettünk egy sima, egyszerű fürdető kádat. Tanulópénz volt számunkra az már biztos.

Vízhőmérő

Bár mi ezt egy szetten belül vettük (hajkefe, fésű, körömvágó olló, csipesz és reszelő társaságában) teljesen felesleges eszköz. Az elején használtuk, de rájöttünk, hogy nem mindig mér pontosan. Higgyétek el, legbiztosabb módszer a víz hőmérsékletének megállapítására még mindig a könyökünk.

Ágynemű szett

Persze nagyon szépen mutatnak a babaüzletekben a kiságyak a cukibbnál cukibb mintás ágyneműkkel, de hogy még egy pár évig nem fogjátok használni, na az is biztos. Párnát ugye nem teszünk a baba feje alá. Hatalmas takaróval sem fogod a csemetédet beburkolni esténként. Kérdés még? (És igen, mi ennek ellenére mégis vettünk. Most a szekrényben várja azt a napot, hogy Luca nagyobb legyen és egyszer majd használhassa...)

Kiscipő

"Nézd milyen pici! Ahhh... olyan cuki, vegyünk már egyet!" Igen, ez a mondat az én számból is számtalan alkalommal kiszaladt, amikor a babaruhákat nézegetve megakadt a szemem egy aprócska kiscipőn. Mi kettőt vettünk Luca születése előtt. Egyet én, mikor megtudtam, hogy kislányunk lesz és Apának így jelentettem be a születendő babánk nemét. Egyet pedig közösen, amikor kiválaszottuk, hogy milyen ruhában kívánjuk majd hazahozni a lányunkat a kórházból... Na igen, a sokat tapasztalt szülők joggal mondhatják, hogy a kis tudatlanok, újszülöttre kiscipőt akarnak adni??? Végül mi se adtuk rá, eltettük a szekrénybe. 7 hónap után vettem elő újra, a többivel együtt, amit innen-onnan ajándékba kaptunk, így összesen 6 pár cipője van 8 hónaposan. Sok, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy a mai napig 10 percnél tovább ritkán tűri meg a lábán bármelyiket is, és e tekintetben az sem hatja meg, hogy cuki kiscica van rajta...


Most kapásból ez a  6 dolog jutott eszembe, de ha kicsit tovább gondolkodnék tuti még eszembe jutna ez meg az. És hogy a piszkos anyagiakról is beszéljünk, kb. 100 euró (kb. 30000 Ft) maradt volna a zsebünkben, ha ezeket otthagyuk a bababoltok polcain!

Ti mit adnátok hozzá még ehhez a listához?
Írjátok meg kommentben!

Krisztina

You Might Also Like

0 megjegyzés

Instagram